2010. június 15., kedd

Egy évesek vagyunk....

...pont ma.

Hát nem ezt a napot kellene ünnepelni, hanem a szeptember 2.-át, hiszen szegénykéimnek nagyon nem örültünk még június 15.-én.
Teszek fel képeket Pannikáról és Benedekről, nagyon-nagyon szépek lettek, és persze okosak.
Pannika most még mindig csak 6100gr. - viszont tele van öntudattal és már fel is áll. Nagyon vicces, ahogy ez a kis vacak fontoskodva mászik ide-oda a lakásban, pakolgat és persze igényli a szeretetet. Ami azt jelenti, hogy időről időre odajön hozzám és nekem nyomja a homlokát, vagy felmászik rám, aztán pár perc múlva megelégelve a foglalkozást otthagy. Pannácska rém temperamentumos, határozott és öntudatos. És fizikailag - kicsike termetétől eltekintve - teljesen utolérte a korosztályát, már éppen az önállóan-megállást gyakorolja. Így vele már nem is kell tornázni, illetve ma mégis kaptunk házifeladatként a nyárra gyakorlatokat, de ő annyira okos, hogy szerintem nem lesz rá szükség. (Persze csinálni fogjuk.)
Benedekkel még kell orvoshoz járni - szerintem azért, mert nem hiszik el, hogy ennyire tökéletes két gyerekünk van. Két nap múlva lesz MR-je megint, hogy nőtt-e az agykamra tágulata, de olyan kis beszédes, gügyögős, társasági lény, hogy kizárt hogy baja legyen. Akárkit meglát mosolyog és persze apját anyját, nagymamákat imádja. Benne van a szemében bármikor ránk nézz, hogy IMÁDLAK!!!!!! és persze nyolc fogas mosoly. Benedek 7000 gr. körül jár, szóval ő sem szumó bajnok, és úgy tűnik, hogy talán ezen a héten elkezd ő is mászni. Pannához képest le van maradva, de szerintem most rengeteg gyakorlás után meglesz ez a mászás dolog. Vele jártunk ez évben petős és dévényis tornára is, no meg Pannikával együtt vízitornára. Nekem személy szerint a dévényis torna jobban tetszik, de én sosem szerettem mozogni, a dévényi torna meg olyan mint a jóga. Persze üvölt Benedek végig, de van abban logika amit csináltat és reméljük hat is.
Orvosilag tehát egy év távlatából sincs papírunk arról, hogy beteg lenne bármelyik gyerek bármely testrésze, Benedek fejére pedig azt mondta a gyermeksebész az előző MR után, hogy "Kisasszony lehet hogy magának és nekem is van agykamra tágulatunk, csak a kutya nem nézte ezt pár évvel ezelőtt." Tehát lehet, hogy ez sem lesz gond.

És akkor kimondhatjuk bátran, hogy van két tökéletesen egészséges gyerekünk, akiknél szebb még nem született a világon. Nem vagyok elfogult, mert minden rokonunk, barátunk ezt állítja (kivéve persze azokat akiknek ítélőképességét a saját gyereke befolyásolja).


2 megjegyzés:

kory írta...

Juhhéé,de jó,h.írtál!
Nagyon megnőttek ezek a gyerkőcök,nagyon szép kis család vagytok!:))
Én lányom is egy évesen 7 kg volt,pedig 2,8 kg-mal született,
mára már 5,5 éves,mondjuk most is nádszál kisasszony 15-16kg között van.
Lassan akkor be lehet szerezni a gyerkőcöknek az ilyen-olyan tili-tolis járássegítőket:)
Nekem nagyon szerették,és tényleg sokat jelentett az egyensúly szempontjából,teljesen más,mint amikor a szülő fogja a kezüket.
Örülök,h. pozitív véleménnyel vagy a Dévényi tornáról,tudom annak idején a kezdeteknél már az agyadra mentem ezzel,de én a környezetembe több gyereken is láttam,h.mennyire hasznos.
Ha van kedved írjál ezekről a gyönyörű manókról többet.
Kory

kory írta...

Most kukkantottam be,és látom lassan 2 évesek lesztek,remélem készül bejegyzés:)
Kory